Ιδιαίτερες ταυτότητες

Ιδιαίτερες ταυτότητες

Τετάρτη, 19 Μαΐου 2010

Τα παιδιά από το «ΔΙΠΥΛΟ» στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ



Η 10ετής παρουσία της ΚΛΙΜΑΚΑ στο πλάι της κοινότητας των Ελλήνων μειονοτικών που ζουν στο Γκάζι –με τόπο καταγωγής τη Θράκη-, έχει εδραιωθεί στη βάση τόσο της παρέμβασης σε θέματα κοινωνικής πρόνοιας και ψυχικής υγείας, όσο και της πρόληψης φαινομένων εκπαιδευτικού, επαγγελματικού και κοινωνικού αποκλεισμού, μέσω εκπαιδευτικών και αναπτυξιακών προγραμμάτων στήριξης των παιδιών και των μητέρων. Η πρόσκτηση γνωστικών, συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, η ενίσχυση της σχολικής απόδοσης, η παροχή πολλαπλών ερεθισμάτων που μπορούν να αξιοποιηθούν παιδαγωγικά εκ μέρους των παιδιών, αλλά και η στήριξη των γονέων αναφορικά με τη διαπαιδαγώγηση, καθώς και η ενθάρρυνσή τους για συμμετοχή στην εκπαίδευση των παιδιών, αποτελούν για το ψυχοπαιδαγωγικό μέρος των δράσεων του Κέντρου Ημέρας, τους άξονες λειτουργίας του.
Με το σκεπτικό αυτό λοιπόν, το Κέντρο Ημέρας για τους Έλληνες Μουσουλμάνους διοργανώνει για τα παιδιά των οικογενειών που εξυπηρετεί, τα οποία και συμμετέχουν στα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και δημιουργικής απασχόλησης του Κέντρου, επιμορφωτικές επισκέψεις και συμμετοχή σε εκπαιδευτικού τύπου δράσεις.
Μία από αυτές πραγματοποιήθηκε την Κυριακή, 16 Μαΐου 2010, στο Ελληνικό Παιδικό Μουσείο, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων, η οποία εορτάστηκε με δωρεάν είσοδο για όλους σε πολλά Μουσεία και εκθεσιακούς χώρους της Αθήνας.
Τα παιδιά διέσχισαν το Θησείο και την Αρχαία Αγορά, περπάτησαν στα πλακιώτικα στενά και άκουσαν με ενδιαφέρον κάποιες πληροφορίες για την ιστορία του τόπου. Εκείνο όμως που τα συνεπήρε εντελώς, ήταν ο ορίζοντας που ανοίχτηκε όταν τους δόθηκε η ευκαιρία να παίξουν μαθαίνοντας, στις ποικίλες «γωνιές» του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου• εκεί όπου οι επιστήμες και τα τεχνικά επιτεύγματα του ανθρώπου προσφέρονται για πειραματισμό και εξερεύνηση στα «αχόρταγα» μάτια και χέρια τους… Ντύθηκαν μηχανικοί και χτίστες, πειραματίστηκαν με τις ιδιότητες του νερού, εξοικειώθηκαν με τα γεωμετρικά σχήματα, με το σώμα τους και τα ζωτικά του όργανα, έπλασαν και έψησαν κουλουράκια…



Πολύτιμες εμπειρίες, που μεταγγίζουν στα παιδιά τη βιωματική γνώση, ότι αρχές της μάθησης είναι η παρατήρηση και η εξερεύνηση, και σκοπός της, τι άλλο;… Η χαρά!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου